Johannes Klæbo velger Norsk Kylling
Kylling er en stor del av kostholdet til Johannes Høsflot Klæbo. Nå vil han inspirere flere til å ta riktig valg. For en kylling er ikke bare en kylling.
-Jeg har lyst til å bruke posisjonen min til å snakke om kylling. Det er store forskjeller på dyrevelferden til kyllingen som finnes i butikkene, og jeg vil bidra til at flere velger produktene fra Norsk Kylling, som har dokumentert bedre dyrevelferd, sier Johannes.
I Norsk Kylling er vi veldig glade for å samarbeide med en verdidrevet idrettsutøver som Johannes. Vi tror han som forbilde kan inspirere flere til å velge dyrevelferd når de kjøper kylling, og synliggjøre hvordan ansvarlige og enkle valg i hverdagen utgjør en forskjell.
En god match
Johannes Høsflot Klæbo er helt i toppsiktet i det han driver med. For Norsk Kylling er det viktig å ha en samarbeidspartner som deler vår visjon om å bli verdens beste. Her har vi en gjensidig mulighet til å lære av og inspirere hverandre.
- Jeg blir inspirert av andre som vil bli best i det de driver med, og det gjør Norsk Kylling til et naturlig valg av samarbeidspartner. Etter at jeg er blitt kjent med Norsk Kylling sin satsing på dyrevelferd, klima og miljø, er jeg overbevist om at vi er en god match på mer enn verdier og visjoner, sier Johannes.
Norsk Kylling satser på dyrevelferd
I Norsk Kylling står dyrevelferd høyt på agendaen. Vi har blitt en av verdens mest bærekraftige produsenter av kylling. Norsk Kylling drifter en helintegrert verdikjede for bærekraftig produksjon av kylling. Sammen med 134 bønder i Midt-Norge leverer vi sunn og trygg mat av høy kvalitet. I 2022 ble vi den første produsenten i verden til å legge om hele produksjonen etter den internasjonale dyrevelferdsstandarden European Chicken Commitment (ECC).