Lanserer fire nye kyllingprodukt med god dyrevelferd
Norsk Kylling og REMA 1000 lanserer denne uken nye kyllingprodukter som forbrukeren kan velge med god samvittighet. De fire nye Solvinge-produktene er produsert etter dyrevelferdsstandarden European Chicken Commitment (ECC) og styrker produktutvalget til helgekosen.
– Weekendserien er en oppdatert versjon av en gammel klassiker som endelig er tilbake i REMA 1000. Alle produktene kommer i aluminiumsskål som gjør det enkelt å tilberede. Den nye serien er et «helgeprodukt» som kan nytes med god samvittighet hele uken, forteller Sondre Qvist, kategorisjef for hvitt kjøtt i REMA 1000.
Gjør det enklere å velge dyrevelferd
Weekendserien er et rett-i-ovnen-konsept, og består av fryste produkter med lårfilet, kyllingbryst og en vingemiks. Dette er en nylansering og oppgradering av Lørdagskyllingen, som var et populært produkt i frysedisken.
Den fjerde nyheten som lanseres er Pulled Chicken eller «revet kylling». Dette produktet er sous vide-kokt lårfilet som forbrukeren selv river til saftige strimler av kylling med BBQ-smak. Qvist forteller at langtidsbehandlet kylling lenge har vært en etterspurt vare.
– Pulled Chicken er populær blant voksne og barn, og en slager som passer ypperlig i burgeren eller til fredagstacoen. Pulled Chicken er enkel å tilberede og et saftig og mørt kjøtt med smak av barbecue.
Bruker kun kylling som vokser saktere
Hvert år selges det over 20 millioner varer i REMA 1000 under Solvinge-merket. Alle kyllingproduktene er produsert med en kylling som vokser saktere, og etter den internasjonale dyrevelferdsstandarden, European Chicken Commitment (ECC). Dette har gitt betydelig bedre dyrevelferd.
– For Norsk Kylling er god dyrevelferd et verdivalg. Vi tror på ansvarlig og bærekraftig matproduksjon, og glad for at vi nå kan tilby enda flere produkter med ECC-sertifisert kylling i REMA 1000, sier Gisle Ranum, salgsdirektør i Norsk Kylling.
Spent på responsen
Norsk Kylling og kategoriavdelingen i REMA 1000 jobber kontinuerlig med produktutvikling for å kunne tilby et mangfoldig Solvinge-utvalg til forbrukeren.
– REMA 1000 skal dekke kundebehov med inspirasjon fra inn- og utland. Vi tester ideer og smaker, og vurderer nyheter ut fra potensial i markedet og ønskene fra kundene våre. Vi gleder oss til mottagelsen, og håper de fire nyhetene faller i smak, avslutter Qvist.