Gå til hovedinnholdet Gå til menyen
22.februar 2024

Lanserer fire nye kyllingprodukt med god dyrevelferd

Norsk Kylling og REMA 1000 lanserer denne uken nye kyllingprodukter som forbrukeren kan velge med god samvittighet. De fire nye Solvinge-produktene er produsert etter dyrevelferdsstandarden European Chicken Commitment (ECC) og styrker produktutvalget til helgekosen.  

Weekendserien er en oppdatert versjon av en gammel klassiker som endelig er tilbake i REMA 1000. Alle produktene kommer i aluminiumsskål som gjør det enkelt å tilberede. Den nye serien er et «helgeprodukt» som kan nytes med god samvittighet hele uken, forteller Sondre Qvist, kategorisjef for hvitt kjøtt i REMA 1000.Sondre Qvist  

Gjør det enklere å velge dyrevelferd 

Weekendserien er et rett-i-ovnen-konsept, og består av fryste produkter med lårfilet, kyllingbryst og en vingemiks. Dette er en nylansering og oppgradering av Lørdagskyllingen, som var et populært produkt i frysedisken.   

Den fjerde nyheten som lanseres er Pulled Chicken eller «revet kylling». Dette produktet er sous vide-kokt lårfilet som forbrukeren selv river til saftige strimler av kylling med BBQ-smak. Qvist forteller at langtidsbehandlet kylling lenge har vært en etterspurt vare.  

Pulled Chicken er populær blant voksne og barn, og en slager som passer ypperlig i burgeren eller til fredagstacoen. Pulled Chicken er enkel å tilberede og et saftig og mørt kjøtt med smak av barbecue.  

Bruker kun kylling som vokser saktere 


Hvert år selges det over 20 millioner varer i REMA 1000 under Solvinge-merket. Alle kyllingproduktene er produsert med en kylling som vokser saktere, og etter den internasjonale dyrevelferdsstandarden, European Chicken Commitment (ECC). Dette har gitt betydelig bedre dyrevelferd.  

For Norsk Kylling er god dyrevelferd et verdivalg. Vi tror på ansvarlig og bærekraftig matproduksjon, og glad for at vi nå kan tilby enda flere produkter med ECC-sertifisert kylling i REMA 1000, sier Gisle Ranum, salgsdirektør i Norsk Kylling.  

Spent på responsen 


Norsk Kylling og kategoriavdelingen i REMA 1000 jobber kontinuerlig med produktutvikling for å kunne tilby et mangfoldig Solvinge-utvalg til forbrukeren.   
 

REMA 1000 skal dekke kundebehov med inspirasjon fra inn- og utland. Vi tester ideer og smaker, og vurderer nyheter ut fra potensial i markedet og ønskene fra kundene våre. Vi gleder oss til mottagelsen, og håper de fire nyhetene faller i smak, avslutter Qvist.