Gå til hovedinnholdet Gå til menyen
19.januar 2024

Norsk Kylling skal vokse med Birgit Skarstein på laget

Norsk Kylling har inngått en langvarig samarbeidsavtale med Birgit Skarstein. Samarbeidet skal bidra til økt oppmerksomhet på dyrevelferd, og til at flere velger en kylling som vokser saktere.

– Det er noe tøft med folk som tør å ta verdistandpunkt, og i tillegg stå i konsekvensene av dem. Norsk Kylling viser at de har vært villige til å faktisk investere i god dyrevelferd. De setter handling bak ordene og står for det de sier, og det har jeg stor respekt for, sier Birgit Skarstein. 

Felles samfunnsengasjement

Norsk Kylling produserer blant annet merkevarene Solvinge og Stange, som kun selges på REMA 1000. Administrerende direktør i Norsk Kylling, Hilde Talseth, er veldig glad for at Skarstein ønsker å bruke posisjonen sin til å få flere til å forstå hvorfor det har noe å si hvilken kyllingtype vi spiser. – Birgit har et fantastisk engasjement for alt hun driver med, og er et forbilde som vi gleder oss til å jobbe tett med fremover, sier hun. 

Skarstein fremhever verdien av å samarbeide med et selskap som er opptatt av hvordan næringslivet kan ta ansvar og bidra til sunnere og mer bærekraftige valg. 

– Norsk Kylling er en utfordrer som setter en ny standard. De er offensive og innovative, og gode på å bruke mulighetsrommet, uten å kompromisse på verdiene. Det er mye overføring mellom idrett og næringsliv, og jeg tror vi har mye å lære av hverandre, sier Skarstein. 

Har investert for vekst

Norsk Kylling har gjort store investeringer de siste årene, med bytte til en kyllingtype som vokser saktere, og investeringer i nye produksjonsanlegg med verdensledende løsninger for dyrevelferd, klima og miljø.

– Vi har kapasitet til å doble produksjonen vår, og har store ambisjoner for vekst i dagligvarehandelen og andre markeder. Ved å investere i innovative og effektive løsninger, har vi også gjort det mulig å satse på dyrevelferd, klima og miljø. For oss er ikke dette et premiumprodukt, god dyrevelferd er standard for all kyllingen vi produserer, forteller Talseth.

Lav kjennskap

Blant merkevarene til Norsk Kylling er Solvinge og Stange, som kun selges på REMA 1000. Men at det er Norsk Kylling som produserer disse merkevarene, er det ikke så mange som vet.  – Det er fortsatt mange som ikke kjenner hvilke produkter vi produserer, og som heller ikke vet hvorfor det har noe å si hvilken kyllingtype vi bruker. For å nå ut med historien vår trenger vi hjelp av gode ambassadører som Birgit, avslutter Talseth.