Gå til hovedinnholdet Gå til menyen
01.februar 2023

Norsk Kylling styrker laget med ny markedsdirektør

Dyrevelferd og bærekraft har blitt et konkurransefortrinn. For å møte etterspørselen i markedet har Norsk Kylling ansatt Hans Petter Øien Kvam som ny markedsdirektør.

Hans Petter Øien Kvam kommer fra stillingen som daglig leder i Næringsforeningen i Trondheimsregionen, avdeling Melhus. Frem til nyttår var han Trøndelags prosjektleder for Bocuse d´Or Europe 2024. 
 
– Hans Petter har lang ledererfaring, og kjenner regionen og bransjen godt. Hans Petters kunnskap og erfaring er svært viktig når Norsk Kylling nå møter stor interesse for arbeidet vårt innenfor dyrevelferd og bærekraft, sier administrerende direktør i Norsk Kylling, Kjell Stokbakken.


Flere er opptatt av dyrevelferd og bærekraft

Gode rammebetingelser for bonden, verdensledende dyrevelferd og redusert miljøpåvirkning er fundamentet for kyllingproduksjonen til selskapet. Både i Norge og utlandet opplever Norsk Kylling økende interesse for sine produkter og driftsform. 
 
– Norsk Kylling har hatt en fantastisk utvikling de siste årene. Vi har gjort kyllingproduksjon mer bærekraftig og er den første kyllingprodusenten i verden som har omstilt all drift til den internasjonale dyrevelferdsstandarden ECC (European Chicken Commitment). Nå skal vi forsterke dette arbeidet i markedet, forteller Kjell. 
 
Med den nye markedsdirektøren på laget har Norsk Kylling som mål å øke andelen ECC-sertifisert kylling i markedet.


Forbilde på bærekraft og dyrevelferd

Hans Petter hadde sin første arbeidsdag på Orkanger 1. februar. Han er imponert over hvordan Norsk Kylling går foran, og fremhever verdien av Reitans eierskap og engasjement.  
 
– Jeg er stolt av å få bidra i arbeidet til et selskap med så sterkt eierskap til dyrevelferd og bærekraft i verdikjeden. Norsk Kylling er et forbilde på dette området. Jeg har et solid inntrykk av selskapet, og gleder meg til å bli bedre kjent med nye kollegaer og samarbeidspartnere, sier Hans Petter.